Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Ωφέλεια-Αδικία-Πλούτος

         
 
                                                  ΩΦΕΛΕΙΑ-ΑΔΙΚΙΑ-ΠΛΟΥΤΟΣ

    " Πή δή ούν φήσομεν, ώ Γλαύκων καί κατά τίνα λόγον λυσιτελείν αδικείν, ή ακολασταίνειν";
    Με ποιό τρόπο λοιπόν αγαπητέ Γλαύκων, και πάνω σε ποιό λόγο στηριζόμενοι θα μπορούσαμε  να πούμε ότι ωφελεί να αδικεί , να είναι άσωτος ή να κάνει αισχρες πράξεις και ότι από αυτά θα γίνει χειρότερος αλλά θα αποκτήσει και χρήματα και κάποια άλλη δύναμη ;
    " Πή δ' αδικούντα λανθάνειν καί μή διδόναι δίκην λυσιτελεί; ή ουχί ο μέν λανθάνων έτι πονηρότερος γίγνεται, του δε μη λανθάνοντος και κολαζομένου το μέν θηριώδες "....................
    Με ποιό τρόπο θα ωφελούσε αυτός που αδικεί να μένει κρυμμένος και να μη  δίνει λόγο δηλαδή να τιμωρείται; Έτσι αυτός που δεν τιμωρείται δεν γίνεται ακόμη χειρότερος ; Ενώ όταν η αδικία ανακαλύπτεται και τιμωρείται, το άγριο μέρος της ψυχής καταπραΰνεται και εξημερώνεται, το ήμερο ελευθερώνεται καί όλη η ψυχή καθώς οδηγείται στην άριστη φύση της, ανυψώνεται, αποκτά σωφροσύνη, δικαιοσύνη και φρόνηση καί έτσι παίρνει μιά ιδιότητα-ικανότητα τόσο ανώτερη, από του σώματος που έχει αποκτήσει δύναμη, ομορφιά και υγεία, όσο και η ψυχή είναι ανώτερη από το σώμα ;     
   Ώστε ένας άνθρωπος με νού (νοημοσύνη, δηλαδή αυτός που αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται τα δεδομένα γύρω του) θα βάλει όλα τα δύνατά του για να ζεί με αυτό τον τρόπο και πρώτα θα εκτιμά τα  μαθήματα που συντείνουν στη τελειοποίηση της ψυχής και θα περιφρονεί όλα τα άλλα..........
....αλλά πάντα θα επιζητεί την αρμονία στο σώμα για χάρη της συμφωνίας της ψυχικής.
    "Ουκούν, είπον καί τήν εν τή τών χρημάτων κτήσει σύνταξιν τε και συμφωνίαν ; και τον όγκον του πλήθους ούκ εκπληττόμενος υπό τού των πολλών μακαρισμού άπειρον αυξήσει απέραντα κακά έχων";                                            
     Επομένως και στην περίπτωση της απόκτησης χρημάτων δέν θα αποβλέπει στον ίδιο σκοπό (τελειοποίηση ψυχής) και στην ίδια αρμονία (σώματος και ψυχής), χωρίς να  τον θαμπώνει όγκος του πλούτου που τον μακαρίζουν οι πολλοί, για να ζητά και αυτός να τον αυξήσει επ'άπειρο, αυξάνοντας όμως επ' άπειρο και τα κακά που τον συνοδεύουν;;

                                                                                     
     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου